zondag 2 maart 2008

Rondje met de Fujin

De zon schijnt en de wind raast met kracht 4 rond het huis, perfect weer dus om lekker uit te waaien. Aangezien ik nog even moet wachten op mijn nieuwe Quest, komt vandaag de Fujin uit de stalling. Ik begin mijn tocht met tegenwind om met frisse spieren toch nog een leuke snelheid te draaien. Conditioneel moet ik het doen met mijn wekelijkse 4 km zwemtraining en weinig fietskilometers,maar tot mijn verbazing rijdt ik met kopwind vrij gemakkelijk zo’n 27 km/uur.
Ik fiets langs Boskoop en Zwammerdam richting Ter Aar. Bij het kanaal draai ik rechtsaf richting Nieuwkoop voor de wind de polder in. Met steeds een tandje opschakelend komt de snelheid er aardig in en met uiterste inspanning weet ik de teller aan het eind van de weg op 50 km/uur te krijgen. Met nog één versnelling over op een overbrenging van 57-12 concludeer ik dat dit zo’n beetje de top van de nieuwe quest zal zijn, aangezien daar als maximale overbrenging 52-11 wordt ingebouwd. Natuurlijk zal het in de quest veel gemakkelijker worden om de 50 km/uur te halen en even vast te houden. En misschien lukt het dan wel de snelheid nog iets hoger te krijgen.


Ik volg nu een stukje de Ziende en neem de weg richting de dorpskern van Nieuwkoop. Bij toeval zie ik nog net zwemtrainer Jan zijn erf afdraaien. Hij ziet mij door de drukte volgens mij niet. Vlak voor het dorp neem ik het Oortjespad, minder geschikt voor de quest vanwege klaphekken, maar erg leuk met de Fujin. Het pad komt uit in de Meije en hiervandaan vervolg ik via Bodegraven mij route naar huis. De totaalafstand van deze rit is 42 km met gemiddelde van 26,5 km/uur op de Enduro. Ik ben benieuwd wat het gemiddelde met de quest zou zijn geweest.

Geen opmerkingen: